söndag 18 oktober 2009

Så bra med Frida back in buissness!

För jag har visst inte lyckats på flera veckor. Men jag har stickat klart min wisp faktiskt och tänkte just fota den när jag kom på att jag gjort sex knapphål men bara har fem knappar. Så nu ska jag istället sicka om de två sista varven och göra kanske nio hål så att det blir ett emellan varje knapphål. Men det där med att komma till skott. Jag har ingen motivation alls just nu. Istället har jag börjat röja runt och packa inför flytten om två veckor. I mitt nya hem kommer jag nog sticka jättemycket alldeles säkert tror jag.

Annars har vi börjat sticka raggsockar på kollegiemötena varje tisdag. Det blev uppehåll på ett par veckor men Mia har redan stickat klart sin, eller kanske båda sina raggsockar. Jag har hunnit cirka sju centimeter på resåren och de andra kanske tre.

Och i helgen ska jag åka tåg och bil fram och tillbaka till Uppsala så då kan det bli tid för stickning.

Se där, jag kan allt pladdra fram riktigt långa inlägg utan att ha något stickprojekt värt att berätta om. Det blev ett livstecken i alla fall.

3 kommentarer:

Frida sa...

Ska du till upsala, jag ska ner till Göteborg, knasigt.
Ja lite livstecken, toppen, bilder kommer snart från min sida. Jag vill gärna se wispen ändå, även om den inte är helt klar.

Lina sa...

ja jo jag ska fota wispen...!
Ska du till Göteborg? När när när???

Frida sa...

Nu, i veckan, torsdag till söndag, men jag är upptagen hela tiden, familjegrejs.