fredag 20 mars 2009

Underliga sockar


Det här är ett väldigt underligt sätt att bygga upp ett par sockar på. Man stickar ruta för ruta en och  en, vilket resulterar i att mönstret på garnet har helt andra saker för sig än om man skulle ha slätstickat fram och tillbaka eller runt runt. Det är väldigt behagligt dock, det är ingen stress, man kan göra bara en ruta om man vill. Jag har inte kommit till hälen ännu som man kan se, så jag vet inte riktigt hur det kommer att fungera, men mönstret har varit lättläst än så länge så det ska nog gå bra. Det är ett gratis Dropsmönster, Domino. 

3 kommentarer:

Lina sa...

Vad fint det blir, jag gillar fargerna:-)

Frida sa...

Tack tack, men det är så tråkigt att blogga utan dig. Hoppas att du har det jättebra, när kommer du hem igen?

Anonym sa...

Snygga sockar! Sköldpaddan gjorde succé i går, alla var så imponerade! Nu skulle jag visa honom för min arbetskamrat och trodde absolut att han fanns på bloggen......men ack nej, var är han? Tog du inget kort innan du skickade honom Götet? Kram Syster Yster