lördag 25 juli 2009

27 nystan påväg med posten.

27 härliga nystan med mest bambu är på väg med posten!
Jag ska sticka en tröja till min man, Ola, med Rowans "Bamboo soft" 100% bambugarn, i en fin blågrå färg. Han har fått välja mönster (nästan) och färg alldeles själv. Det här blir den första tröjan jag stickar till honom, han har mest fått sockar och vantar och sådant smått förut. Det blir också första gången jag stickar en tröja där man måste sy i ärmarna efteråt, jag brukar hålla mig till raglan annars, så det blir en intressant utmaning. 18 nystan går det åt till den här tröjan!
Till mig själv ska jag sticka den här söta tröjan från Debbie Bliss, Jag har valt garnet som mönsterna är gjorda efter, Prima, ett garn med 80% bambu och 20% merino ull. Det har jag jobbat med förut och det är jättehärligt inte så varmt heller. Jag har valt en guldgul färg, den blåa på bilden är ju jättefin den med, men det har alla andra också tyckt, så den är svår att få tag på, men jag är nöjd med den gula. Två nystan hade jag sen tidigare så 9 till är på väg, det behövs 11 st. Jag har tittat på den här tröjan ett tag och den är verkligen speciell, lite lös och ledig att hänga över axlarna, så nu är det dax att prova!

3 kommentarer:

Lina sa...

Ska bli spännande att följa...

Frida sa...

Det kan man nog följa lääänge :)

Anonym sa...

...den är verkligen jättefin! ...men som du säger så tror jag oxå den blir ännu snyggare i annan färg! Syster