lördag 18 juli 2009

Fingervantar

Fingervantar är precis sådant man sitter mitt i sommarvärmen och stickar. Inte så dumt för då är de ju garanterat klara tills det börjar bli kallt. Det här är mitt första försök på vantar med fingrar, det var inte så svårt som man skulle kunna tro, lite som att göra massa tummar, eller väldigt mycket som att göra massa tummar. Man plockar upp några (1-3) maskor mellan fingrarna bara så att de blir lite mer tredimensionella, det är den stora skillnaden. Jag hittade ett väldigt bra mönster på Ravlery "Sock it to me gloves" som rekommenderar att man använder sockgarn, jag har ju en enorm förkärlek för sockgarner (som ändrar färg och randar sig) så det passade alldeles utmärkt. Här har jag använt Noros sockgarn. Jag återkommer med bild på båda när de har torkat.

Inga kommentarer: