måndag 27 juli 2009

Wisper Cardi

Wisper cardigan heter mönstret till den här tröjan, det hittade jag i den amerikanska tidningen "Interweave Knits". En ganska bra sticktidning om än med ett lite knasigt upplägg, det är bara halva tidningen som är artiklar efter det är det bara mönster och reklam. Den kommer bara ut fyra gånger om året, så jag tycker det är värt att köpa den ändå. Mönstret till tröjan är lite annorlunda, man börjar i änden på ena ärmen, stickar den upp till axeln, sedan stickar man över ryggen och sedan ner för den andra ärmen. Sedan plockar man upp och stickar resår runt hela ryggbiten och fortsätter sedan med nederdelen av ryggen. Jag valde ett jättefint malabrigo spets garn, väldigt tunt och luftigt men varmt ändå. Det behövdes bara två härvor och då har jag lite kvar också. Den här kommer jag nog sticka igen, men då struntar jag nog i de klockade ärmarna. Obs, kjolen = rosa fas.



4 kommentarer:

Lina sa...

oooo, fiint! jag gillar de klockade ärmarna! Ska snart lägga upp bilder här igen, jag lovar;-)

Frida sa...

Vad trevligt, jag börjar känna mig lite ensamen. Jag hade ändå (inte på grund av ensamheten) börjat fundera på att skriva och fråga om det inte är någon annan som också vill göra inlägg, det är ju bara roligt ju aktivare bloggen är.
Jag skickar dig gärna mönstret om du vill, säg bara till.

Lina sa...

Ja, fler bloggare skulle verkligen vara kul! var det ett svårt mönster? kanske höstprojekt.

Frida sa...

Nej mönstret var inte svårt alls, det är bara att stå ut och sticka hela tröjan, lite knepig upplockning kankse, men det går att lista ut. Jag rekomenderar verkligen garnet, "malabrigo lace" det är dyrt men man behöver bara två härvor.