lördag 18 april 2009

Nystning på gång

Nu ska jag börja på ett nytt stickprojekt! En wasp till tror jag, i lin, och utan att tappa bort det. Jag började sticka på handledsvärmare i havsnyanser, de sista dagana i Marocko också, men sen glömde jag stickningen i Göteborg innan jag hann ta en bild på den och allt. Så det får vänta...
Jag ska köpa en ny loopsticka också, när jag kommer till en öppen garnaffär, men trästickorna är också fina förstås och kanske tom i rätt storlek.

Jag har ingen stickfåtölj eller annan bra plats att vara på, förutom min madrass på golvet. Siri ligger i våningssängens underslaf och till en början låg jag ovanpå men vår säng är så svajig och ostabil att vi var rädda att den skulle braka ihop och om inte det så vaknade Siri varje gång jag vände på mig i de livliga drömmar teaterläraren utlovat som en produkt av träningen. Nu sover jag alltså - och stickar, på golvet.

2 kommentarer:

Frida sa...

Vackert garn... jag väljer ju gärna de färggladaste garnerna i affären, men jag undrar om inte de diskretare, naturligare nyanserna är bättre att klä sig i.

Lina sa...

oh ja, åtminstonei mitt fall. Men du passar i färg!
Själv är jag sugen på lite mer färg i tillvaron, men det måste kännas någorlunda harmoniskt för att jag ska trivas. För starka färger sticker liksom i ögonen ibland, som för hög och stökig musik, passar bra ibland, men inget jag trivs med i längden, det måste finnas rytm...

oj, oj, det här kan nästan bli ett eget inlägg...