tisdag 28 april 2009

Stickning och fika

I söndags var jag hemma hos Frida för att sticka-med-fika. Vi har nog inte träffats på nästan två år skulle jag tro och det var väldigt trevligt:-) Jag fick se hennes stickprojekt live, och nystmaskinen och de utsökta garnnystan den tillverkat.




Sticka utan fika...
Frida bjöd på te och muffins. Men jag misslyckades med att ta en sticka-med-fika-bild eftersom vi pratade och åt upp det smarriga innan jag tog fram både stickor och kamera.

Min wisp känns lite grådassig, men kanske blir den snyggare med kontrasterande knappar i färdigt tillstånd.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag var i alla fall väldigt imponerad av ditt spetsstickande. Mycket fint, men jag håller nog med om att det blåa garnet var lite mer farsinerande.
Ska vi försöka att inte låta det gå två år tills nästa gång. :)