måndag 27 april 2009

Skapad med kärlek

Det var ju bara en fråga om tid innan stickandet och mitt konstnärliga arbete skulle flyta samman. Jag har velat använda min inspiration och sticka bilderna jag har i huvudet ganska länge nu. 
Jag tycker att jag har kommit så pass långt att jag kan manipulera stickningen för att göra de former jag vill. Jag förstår ökningar och minskningar, spets- och flät-tekniker, stickstorlekar och garn kvaliteer. Just nu experimenterar jag bara, men om några veckor kanske jag kan börja se potential bland former och material.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, en sån liten gullig tumvante.
En tänksticka hög.

När vi kommer och hälsar på er i maj kommer vi att ha med oss två papperssäckar med garn från farmors gömmor. Du kommer att ha fullt upp med att sortera och nysta upp.

Mamma Mu

Frida sa...

Inga problem, jag har ju nystmaskinen :)

Lina sa...

Coolt!