onsdag 24 mars 2010

Barnväst

Det här är min systerson Conrads födelsedags presents väst. Det är hans födelsedag i dag så nu kan jag visa den utan att förstöra överraskningen. Grattis på födelsedagen! Min syster sa att den passade och att han undrade om jag skulle komma på kalaset. Det skulle jag ju gärna men jag är i Stockholm och de är i Göteborg. 
Jag stickade den nästan i blindo, jag hade bara några mått och ett väldigt dåligt mönster. Jag var tvungen att sticka storleken för en 10 åring för att få tillräckliga mått för en 6 åring, något var helt klart knasig med det mönstret. Den är stickad i Rowan Felted Tweed Aran, ett väldigt trevligt garn, vackra färger och det går att tvätta i maskinen, viktigt när det gäller barnkläder. Det är roligt att sticka så här små saker, det blir så bra så fort. 

2 kommentarer:

Ms. Kimba sa...

det blev fint :)

by Caloweena sa...

supersuperfin! :) Jag har också haft problem att hitta bra mönster till små västar, så jag har hittat på ett eget som jag snart ska försöka få ut på bloggen. Resultatet finns på bloggen redan, Spökslipover! :)