torsdag 4 mars 2010

Fridas garn har blivit till raggsocksjulklapp

















Jag fick ett vackert garnnystan på posten av Frida för ett bra tag sedan. Hon har färgat det själv med saft! :-) Med i paketet fanns ett mönster till ett par raggsockar utan skaft. Både garn och mönster fick ligga och vänta ett tag på att mina andra stickprojekt skulle slutföras och ny inspiration komma sipprande. Men i höstas var det dags! Mönstret var på engelska och jag tog det som en utmaning då jag i vanliga fall knappt rår på några svenska mönster. Men det var faktiskt väldigt lättförståeligt och bra!

















Framåt jul var sockarna klara men de var en aning för små till mig. Då kom jag på att de skulle bli en perfekt julklapp till min lillasyster. Och det blev de. Hon blev jätteglad och de passade precis!






















För inte så längesen fick jag ett ledset mail från henne. Hon måste ha använt sockarna flitigt för det har redan gått hål på ena hälen. Ett stort -bortom lagning - vad jag förstår. Kanske kan jag sticka ett par nya med någon slags sula på till henne.

1 kommentar:

Frida sa...

Så fina de blev, och vad roligt att du änvände garnet och mönstret, och att du bloggar igen! Synd för dig att de blev för små men bra för din syster!